Monday, March 24, 2008

Tsunami malaysia memberi laluan dakwah.

Assalamualikm.

Pada 22 Mac 2008, mesyuarat Agung PIBG SMK Dr Burhanudin berlangsung di Taiping. Presiden URUS Malaysia telah dijemput untuk berceramah dan merasmikan mesyuarat tersebut. Antara isi kandungan ceramah beliau adalah peri pentingnya ibu bapa dan para AJK PIBG melaksanakan aktiviti kepada pelajar-pelajar dengan berteraskan Iman dan KeIslaman.

Mesyuarat PIBG berjalan lancar, dan suatu Sunami Taiping telah melanda, di mana semua AJK lama telah tewas, dan digantikan dengan semua AJK baru PIBG, kecuali YDP PIBG kekal dahulu dan kini iaitu Tn Hj Latif b Abd Rahman.

_______________________________


Pada 24 Mac 2008, suatu mesyuarat bulanan Jawatan Kuasa Kerja Angkasa Pusat telah bermesyuarat di bangunan Angkasa Subang, di pengerusikan oeleh Profesor Ungku Aziz.

Tiba-tiba muncul beberapa isu kontravesial yang melibatkan Pak Engku, akibatnya suatu resolusi UNDI TIDAK PERCAYA telah jatuh kepada Pak Engku, dan Pak Engku meletak jawatan YDP, tsunami menjalar ke Angkasa.

Sebelumnya Timbalan YDP Dr Ali Baharum , yang pada Januari 2008 telah digugurkan potfolionya oleh Pak Engku, kini Pemangku Yang DiPertua Angkasa.

______________________________________


Ini adalah suatu lagi petunjuk bahawa Allah SWT menyarankan bahawa umatnya hendaklah berlaku adil, dan bertindak selaku ummah yang terbaik, yang kerjanya menyeru kebaikan, melarang kemungkaran, dan beriman kepada Allah. Maka hari-hari mendatang adalah amanah Allah untuk dijalankan DAKWAH di atas mukabumi ini.


Wassalam.

URUS Kod 001.

No comments: